Registrering i Vippsportalen
Viktig: Dersom firmaet ditt ikke har et eksisterende kundeforhold med Vipps allerede, starter prosessen med registrering i Vippsportalen her: https://portal.vipps.no/register/[Ditt organisasjonsnummer]
Når registreringsprosessen er fullført (eller foretaket allerede har et eksisterende kundeforhold med Vipps), logg inn i Vippsportalen via portal.vipps.no og følg disse stegene:
1.
Trykk på «bestill løsning»

2.
Velg «partnerintegrasjoner»

3.
Legg inn informasjon om salgstedet


4.
Helt nederst legger du inn “Tidypos”, velg “POS Standard” i feltet for Prispakke

Dette vil gjøre at din Vipps kan kobles mot Tidypay når registreringen er fullført. Se del 2.
Del 2 – Når Vipps er klart
Når søknaden er godkjent av Vipps skal du få en mail om dette. Følg da disse stegene for at Vipps skal fungere med Tidypay:
1.
I Vipps portalen, trykk på “Utvikler” i menyen til venstre.
2.
Under «Production keys” skal du finne API nøkler eller koder. Disse må sendes til Tidypay. Velg settet med nøkler i tabellen for å vise dem:
- Kopier det øverste nummeret ved siden av ditt foretaksnavn, og deretter hver av nøklene under: client_id, client_secret, og subscription keys.
- Lim dem inn i en epost og send til support@tidypay.com
- Viktig: Lim inn nøklene i den rekkefølgen de er her eller skriv hvilken som er hva. Husk også å nevne hvilket firma de hører til så de blir lagt riktig i vår database.