OBS!
Denne guiden gjelder for refundering av kjøpt gjort med kort eller Apple/Google Pay. For kjøp gjort med Vippskrav, må refunderingen gjøres i Vippsportalen. Les mer om hvordan du refunderer i Vippsportalen her.
Gjør som du vanligvis ville gjort ved et ordinært salg – trykk på ordre/kasse og ny ordre for å starte.

Finn varen du skal refundere slik du vanligvis gjør ved salg – enten ved å søke navn/varenummer, scanne strekkode eller trykk på hurtigknapp om du har laget dette.

Bruk hurtigtasten -1 eller trykk der det står antall slik at tastaturet kommer frem for å justere antall manuelt.

Om du justerer manuelt – etter å ha markert feltet for antall, trykk så på minusknappen og det antall som skal refunderes, og til slutt den oransje enter knappen for å utføre.
Du ser nå at antall har blitt satt til -1 og at Total summen står i minus
Fullfør så som et vanlig kjøp ved å trykke på kort og send til terminal.
Be kunden tæppe eller sette inn kortet. Om kortet settes inn, la det stå i terminalen til refunderingen er ferdig behandlet.
Har kunden brukt Google Pay eller Apple Pay, kan kunden tæppe enheten sin på det oransje området på terminalen.
Når refunderingen er godkjent vil kunden ha pengene tilbake på konto innen 1-5 virkedager, avhengig av kundens bank.