Hvordan lagrer jeg kvitteringer/ bilag digitalt fra hvert salg jeg gjør?
Del 1: Oppretting av Standard «Kontantkunde»
1. Opprette en «kontantkunde» / standardkunde. Gå inn i Tripletex og trykk på Kunde
2. Trykk på ny kunde
4. Skriv inn «kontantkunde» som navn på kunden
5. Trykk på Opprett
6. Skriv ned det kundenummeret du får på denne kontantkunden
7. På terminalen, åpne tidypay appen. Trykk på de tre prikkene øverst til høyre, og så «Oppsett»
8. Trykk deretter på «Standard oppsett».
9. Så på «Kontantkunde nummer»
10. Skriv her inn nummeret fra kunden du nettopp lagde i Tripletex og trykk OK.
Del 2: For Selve Salget
11. Hver gang du foretar et salg du vil ha kvittering digitalt på, åpne tidypay appen
12. Trykk på Ordre/Kasse
13. Velg «Ny ordre»
14. Så velger du produkt (skriv inn EAN eller varenavn og trykk på den oransje pila)
15. Velg varen ved å holde over den i 2 sekunder, og trykk deretter på Ordre knappen
16. Etter du har lagt inn standardkunde vil denne stå som default kunde på terminalen, som betyr at du ikke trenger å taste inn kundenummer for å gjøre salg på standardkunden. Trykk på «Ta betalt»
17. Og så enten kort eller kontant.
18. For kort trykk på Send til terminal
19. Kunden kan nå tæppe kortet sitt på terminalen (eller swipe/ sette inn kortet).
Trykk på Manual om du skal legge inn kortdetaljer for kunden i stedet (lite brukt).
Slike ordresalg vil legge seg under Faktura-Faktura- på kunde «kontantkunde» i Tripletex. Disse kvitteringene blir bilag som Tripletex tar en kostnad for, se tripletex for info om pris på bilag.
Hvis du avbryter ordresalg etter at ordren etter å ha trykt på «Lag Ordre» eller «Ta betalt» i appen, vil ordren finnes blant Åpne ordrer under Ordreoversikt i tripletex. Du kan også hente den frem fra terminalen. For å avbryte en ordre, trykk på X knappen,