Registrering i Vipps portalen
Viktig: Dersom firmaet ditt ikke har et eksisterende kundeforhold med Vipps allerede starter prosessen med registrering i Vipps portalen her:
https://portal.vipps.no/register/[Ditt organisasjonsnummer]
Når registreringsprosessen er fullført (eller foretaket allerede har et eksisterende kundeforhold med Vipps), logg inn i Vipps portalen via portal.vipps.no og følg disse stegene:
1.
Trykk på “Bestill flere Vipps-produkter”
2.
Velg “Vipps i restaurant, butikk og automat” når du skal ha Tidypay terminal.
Velg «Vipps på nett» når du skal ha nettbutikk.
3.
Under “Hvem skal integrere løsningen?” skriv inn “tidypos” i søkefeltet og velg “Tidypos” når det blir synlig som et valg.
4.
Når du har valgt “Tidypos”, velg “POS Standard” i feltet for Prispakke
Dette vil gjøre at din Vipps kan kobles mot Tidypay når registreringen er fullført.
Fullfør resten av registreringen med info om bedriften din og produktene du skal selge, etc.
Del 2 – Når Vipps er klart
Når søknaden er godkjent av Vipps skal du få en mail om dette. Følg da disse stegene for at Vipps skal fungere med Tidypay:
1.
I Vipps portalen, trykk på “Utvikler” i menyen til venstre.
2.
Under «Production keys” skal du finne API nøkler eller koder. Disse må sendes til Tidypay. Velg settet med nøkler i tabellen for å vise dem:
- Kopier det øverste nummeret ved siden av ditt foretaksnavn, og deretter hver av nøklene under: client_id, client_secret, og subscription keys.
- Lim dem inn i en epost og send til support@tidypay.com
- Viktig: Lim inn nøklene i den rekkefølgen de er her eller skriv hvilken som er hva. Husk også å nevne hvilket firma de hører til så de blir lagt riktig i vår database.